|
|
Guided Reading i indskolingen - håndbog
af Wenche Kortbæk og Lisbeth Skov Thorsen
UDKOMMER 1. AUGUST 2021
- KAN FORUDBESTILLES
Guided Reading i indskolingen – en håndbog er den første samlede danske beskrivelse af undervisningsmetoden, som i stadigt større omfang har fundet fodfæste i mange af vores skoler.
|
Guided Reading i indskolingen – en håndbog er skrevet af Wenche Kortbæk og Lisbeth Skov Thorsen, som begge både har praktisk og teoretisk erfaring med Guided Reading, og det er med udgangspunkt i disse erfaringer, at bogen er skrevet. Læseren guides stille og roligt igennem, hvad Guided Reading helt konkret er – praktisk og teoretisk. Bogen indeholder således en række praksisfortællinger: Sådan gør vi , dernæst: Hvorfor gør vi, som vi gør? Fortællingerne skulle gerne skabe gode billeder på nethinden, dertil kommer, at bogen også er rigt illustreret, så den fremstår både levende og visuel.
|
Bogens bagside illustrerer, hvordan hver eneste Guided Reading session er bygget op af ni 9 aktiviteter, hvad enten der arbejdes med en let bog eller til en svær bog. Aktiviteternes sværhedsgrad øges, i takt med at bøgernes sværhedsgrad øges.
|
|
|
|
|
|
|
Hæftet bog, 160 sider: 375,- kr.
|
|
|
|
|
Lisbeth Skov Thorsen
Jeg hedder Lisbeth Skov Thorsen og arbejder som læsekonsulent i Rudersdal Kommune. Jeg holder kurser og foredrag om Guided Reading rundtom i landet. Jeg er uddannet lærer fra Silkeborg Seminarium, har en diplomuddannelse i Læsningen og skrivningens didaktik og master i Organisatorisk coaching og læring.
|
|
Wenche Kortbæk
Jeg hedder Wenche Kortbæk og arbejder på Holte Skole i Rudersdal Kommune som læsevejleder. Jeg holder kurser og foredrag om Guided Reading rundtom i landet. Jeg er uddannet lærer fra Aalborg Seminarium og har en læsevejleder-uddannelse.
|
|
|
|
|
|
|