|
NYHED - udkommer 23. oktober.
Kan bestilles allerede nu!
|
|
|
|
|
En tolærerordning giver øget spillerum for tilrettelæggelse af undervisning, men garanterer i sig selv ikke en forandring.
|
|
|
|
|
|
To lærere - mange muligheder
Udnyt potentialet i samarbejdet om læse- og skriveundervisningen.
Af Oddny Judith Solheim, Aslaug Fodstad Gourvennec og Erin M. McTigue Oversat og bearbejdet af Lis Pøhler
|
To lærere – mange muligheder. Udnyt potentialet ved at at være to i læse- og skriveundervisningen er en let tilgængelig og praktisk anvendelig guide til alle, som vil have endnu større udbytte af at være to voksne i undervisningen.
|
Bogen henvender til både pædagoger, lærere, læsevejledere og ledelser
– fordi de to lærere, som er sammen om undervisningen, lige så godt kan være en lærer og en pædagog, to pædagoger eller en pædagog og en assistent.
|
|
|
|
|
|
|
Bogen indeholder 5 guider til brug for kvalificering af samarbejdet – både før tolærerordningen træder i kraft og undervejs i hele forløbet.
|
Der er QR-koder i bogen, så noteringsark til guiderne frit kan downloades
|
|
|
|
|
|
|
En tolærer-ordning kan føre til øget læringsudbytte for eleverne, hvis den fra ledelsens side er hensigts-mæssigt faciliteret, og hvis begge lærere tager imod en invitation til et reelt samarbejde.
|
|
|
... med afsæt i den nyeste forskning
Bogen tager sit afsæt i tre store norske forskningsprojekter: Two Teachers, 1:1 og Evaluering af Norm for lærertæthed, og samler op på resulaterne af den nyeste forskning om tolærerordninger.
|
Et resume af resultaterne fra de tre projekter indgår i bogen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|