Beskrivelse
Wenche Kortbæk og Lisbeth Skov Thorsen: Guided Reading i indskolingen – en håndbog
Guided Reading i indskolingen – en håndbog er en praksisforankret fortælling om en differentieret og systematisk undervisning; både for de elever, der kommer hurtigt i gang, og for de elever, der kæmper med læsningen. Bogen, som både er teoretisk og praktisk, guider læseren igennem, hvad Guided Reading helt konkret er. Bogen er rigt illustreret, så det bliver så levende og visuelt som muligt.
Guided Reading tager altid afsæt i de gode historier. Eleverne præsenteres for et rigt tekstunivers, hvor samtalerne og refleksionerne om de læste bøger er hjertet i undervisningen. Derfor møder begynderlæseren i Guided Reading bøger, der giver mulighed for samtale og refleksion. På denne måde bliver Guided Reading en vedkommende undervisning, der skaber motivation og læselyst for alle elever.
“Guided Reading er noget af det mest værdifulde og værdige, vi har oplevet i vores efterhånden mangeårige lærerliv: Med Guided Reading oplever eleverne at lykkes i deres læring, de oplever læselyst, og de oplever styrken i at lære sammen med andre.” (citat fra bogens forord).